Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Upper Secondary School Students’ Design of Arguments in Essays

Publicerad:2022-08-30
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

This article explores how arguments are made in student essays through the use of writing and visual resources. The data set comprises 54 essays with a passing grade from students in their final year of upper secondary school in Sweden. The data is analysed using a multimodal approach to knowledge representation on arguments in essays, involving analysis of textual composition and content in both written text and visual resources. The study gives an insight into how students design essays in relation to academic requirements, how their arguments realise epistemological commitments, and what affordances are given through the use of writing and visual resources. The results reveal that academic argumentation varies considerably between the essays. There is an overrepresentation of written and declarative knowledge in the essays, where the arguments are grounded in various web-based sources, and visualisations are used for making conceptualisation and classification more salient in writing. Both written and visual resources offer affordances in the making of arguments on the bases of the modes for communication. This article concludes that there are many high demands of knowledge defined for the task of preparing for higher education, which are not easily represented in the students’ arguments in essays.

Författare: Eva Svärdemo Åberg

Upper Secondary School Students’ Design of Arguments in Essays

Designs for Learning

 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev