Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

Partnerships in multicultural ECEC settings in Norway: Perspectives from parents and professionals

Publicerad:2022-04-22
Uppdaterad:2023-09-03
John Miller
Skribent:John Miller

Partnerships between parents and professionals in early childhood education and care (ECEC) are well established as being important for children’s well-being and learning, and may be especially significant
for children with immigrant backgrounds. The present study uses data from the Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society (ISOTIS) project to investigate perspectives from parents and professionals regarding their mutual partnership as well as their views on multicultural and multilingual education in culturally and linguistically diverse ECEC settings in Norway.

Författare: Helga Norheim, Thomas Moser, Martine Broekhuizen

Partnerships in multicultural ECEC settings in Norway: Perspectives from parents and professionals

Nordisk barnehageforskning (NBF) Vol 19, No. 1, 2022

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev