Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Lärares överväganden kring att leda undervisning

Publicerad:2022-02-23
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

Previous research describes classroom management as both complex and demanding. Therefore, teachers as leaders need to make many choices about how to handle situations and students. The aim of this study is to describe teachers’ considerations when they are managing the classroom. The study was conducted by a teacher-research team. The data consist of 12 focus-group interviews with 46 Swedish teachers, spanning from primary to upper secondary school. Through thematic analysis, the following four themes of consideration emerged: (a) control – how much control teachers as leaders should have and how much co-decision that should be given to the students, (b) role – if teachers should be strict or personal, (c) focus – if teachers should focus on the subject or relations to students, and (d) differentiation – if teachers should focus on each individual or on the entire group. This result is an important contribution to understanding the challenges teachers face when managing the classroom and trying to provide learning and development to all students.

Författare: Anja Thorsten, Marcus Samuelsson, Johan Meckbach, Camilla Heiskanen och Anneli Mohlin

Educare Nr 4 2021

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i företagsekonomi! Konferensen berör bland annat: Gy25 – vad ändras och varför?, att undervisa i företagsekonomi med ett brett hållbarhetsperspektiv, att kommunicera hållbarhet, undervisning i entreprenörskap – hur och varför? Delta på plats i Stockholm 21 november eller via webbkonferensen 28 november–20 december! Sommarerbjudande: 15% rabatt på din bokning när du anger rabattkod SOMMAR i bokningsformuläret!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev