Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Understanding Teachers’ Uncertainty in Encounters with Pupils with Experiences of Domestic Violence

Publicerad: 2022-02-23
Uppdaterad: 2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent: Susanne Sawander

Political, legal, and educational documents present expectations for teachers who encounter pupils with experiences of domestic violence. Teachers say they lack competence and confidence and experience uncertainty about their role in this area. This study sheds light on teachers’ experiences of uncertainty in their encounters with these pupils. Data was collected in group conversations with ten teachers and coded thematically. Hoekstra & Korthagen and Lauvås & Handal concepts of trusted colleague/peer mentoring together with Bandura’s self-efficacy theory were used as a framework. Three challenges generating teachers’ experiences of uncertainty: marginalized opportunities, “crumbledsupport channels and being out of the information trail. When concerned about a pupil, teachers rarely sought information online, tending instead to seek support from a trusted colleague or a supervisor. They mentioned the need to talk to somebody who knew the pupil and the need for external personal guidance from professionals of an independent state/municipal service.

Författare: Sabreen Selvik och Ingrid Helleve

Understanding Teachers’ Uncertainty in Encounters with Pupils with Experiences of Domestic Violence

Scandinavian Journal of Educational Research

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Juridik

Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i juridik! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg för att utvecklas i din yrkesroll. Delta på plats 29 april eller via webben 6–27 maj.
Läs mer och boka
Gy–Vux
29 apr
Digital temaföreläsning

Fysisk aktivitet och motorik i förskolan

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om fysisk aktivitet och motorik i förskolan. Från och med juli 2025 kommer skrivelserna om fysisk aktivitet och rörelse i förskolans läroplan att stärkas. Ta del av en föreläsning som presenterar forskningen bakom beslutet, och utveckla din förståelse för fysisk aktivitet, rörelse och motorisk träning i förskolan. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
12 maj – 16 jun