Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Computers in education: the association between computer use and test scores in primary school

Publicerad:2022-01-31
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

This paper analyses the associations between computer use in schools and at home and test scores by using TIMSS data covering over 900,000 children in fourth grade. When controlling for school fixed effects, pupils who use computers at school, especially those who use them frequently are found to achieve less than students who never use computers. Daily computer use at home is negatively associated with test scores, although monthly, and sometimes weekly, use is positively associated with pupil performance. There is no significant difference between subjects and only small gender and country differences are observed. Moreover, the result suggests that the negative association of computer use at school is larger among low-performing pupils than for high-performing pupils. The findings suggest a negative association of computer use at school and test scores but do not reject the possibility that computers have a positive impact on test scores if computers are used optimally.

Författare: Linn Karlsson

Computers in education: the association between computer use and test scores in primary school

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i företagsekonomi! Konferensen berör bland annat: Gy25 – vad ändras och varför?, att undervisa i företagsekonomi med ett brett hållbarhetsperspektiv, att kommunicera hållbarhet, undervisning i entreprenörskap – hur och varför? Delta på plats i Stockholm 21 november eller via webbkonferensen 28 november–20 december! Sommarerbjudande: 15% rabatt på din bokning när du anger rabattkod SOMMAR i bokningsformuläret!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev