Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Reviews of teaching methods – which fundamental issues are identified?

Publicerad:2022-01-31
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

The purpose of this study is to discern and discuss issues with relevance to the tension between contextuality and generalisation, which recurrently are identified over time in research reviews of teaching methods. The 75 most cited reviews on teaching methods listed in the Web of Science from 1980 to 2017 were analysed. Since our interest is the claims made in each article about the teaching method under study, the analysis concerned the abstract, results, discussion, conclusion, and implication parts of each review. Three main issues, cutting across the reviews over time, were identified: 1) the abundance of moderating factors, 2) the need for highly qualified teachers, and 3) the research-practice gap. It is argued that the three issues reflect tensions in original research. The implications of these findings are discussed in the article. One main conclusion is that such issues ought to be more explicitly attended to and elaborated in both primary and secondary level research. The importance of viewing validity as a multidimensional concept, including internal, external, and ecological aspects, is underlined. Further, ideas from realistic reviewing are used to discuss a contextually bound approach to causality.

Författare: Åsa Hirsh, Claes Nilholm, Henrik Roman, Eva Forsberg och Daniel Sundberg

Reviews of teaching methods – which fundamental issues are identified?

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i företagsekonomi! Konferensen berör bland annat: Gy25 – vad ändras och varför?, att undervisa i företagsekonomi med ett brett hållbarhetsperspektiv, att kommunicera hållbarhet, undervisning i entreprenörskap – hur och varför? Delta på plats i Stockholm 21 november eller via webbkonferensen 28 november–20 december! Sommarerbjudande: 15% rabatt på din bokning när du anger rabattkod SOMMAR i bokningsformuläret!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev