Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

From Symbolic Manipulations to Stepwise Instructions: A Curricular Comparison of Swedish School Algebra Content over the Past 40 Years

Publicerad: 2021-11-25
Uppdaterad: 2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent: Susanne Sawander

Although there have been a huge number of attempts to improve school algebra teaching, several countries are still struggling to improve students algebraic skills. In this study, we focus on the specific case of Sweden where students for several decades have had major problems mastering algebra. In order to get a better understanding of the Swedish situation, we consider what constitutes Swedish school algebra by investigating the development of algebraic content in the Swedish mathematics curriculum documents over the past 40 years. The results reveal that the connection between arithmetic and algebra, the so-called generalized arithmetic, is almost absent in all three curricula although researchers argue that generalized arithmetic is one of the most relevant topics within early algebra. Instead, Sweden has chosen a unique approach as programming, with a specific focus on stepwise instructions and algorithms, recently has been implemented within the core content of algebra.

Författare: Kajsa Bråting

From Symbolic Manipulations to Stepwise Instructions: A Curricular Comparison of Swedish School Algebra Content over the Past 40 Years

Scandinavian Journal of Educational Research

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Juridik

Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i juridik! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg för att utvecklas i din yrkesroll. Delta på plats 29 april eller via webben 6–27 maj.
Läs mer och boka
Gy–Vux
29 apr
Digital temaföreläsning

Fysisk aktivitet och motorik i förskolan

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om fysisk aktivitet och motorik i förskolan. Från och med juli 2025 kommer skrivelserna om fysisk aktivitet och rörelse i förskolans läroplan att stärkas. Ta del av en föreläsning som presenterar forskningen bakom beslutet, och utveckla din förståelse för fysisk aktivitet, rörelse och motorisk träning i förskolan. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
12 maj – 16 jun