Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

The Turn and the Paths School External Evaluation in England, France and Switzerland

Publicerad:2012-06-13
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

Based on a comparison of school external evaluation processes in three countries (England, France and Switzerland), this article questions the possible quality turn in the governance of European educational systems. Using materials collected through qualitative methods (91 interviews, surveys of literature and observations) during a sociological and exploratory research, it shows that a relatively similar shift to a new set of policies and regulation tools may have a very different political meaning and give birth to very different policy configurations from one educational system to another. It also reveals that in each country references to foreign evidence are relatively rare and highly selective, depending on the domestic political circumstances, interests and frames of analysis of policy actors. Instead of invalidating the theory of a quality turn, the article concludes that the paths taken by each educational system strongly predetermine the forms, stakes and scope of this quality turn and that the main scientific challenge is to think about these two phenomena together.

Författare: Xavier Pons

The Turn and the Paths School External Evaluation in England, France and Switzerland: A Sociological Approach

Education Inquiry, vol 3, 2/2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev