Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Standards-Based Accountability in the United States

Publicerad:2012-06-13
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

Standards-based accountability (SBA) has been a primary driver of education policy in the United States for several decades. Although definitions of SBA vary, it typically includes standards that indicate what students are expected to know and be able to do, measures of student attainment of the standards, targets for performance on those measures, and a set of consequences for schools or educations based on performance. Research on SBA indicates that these policies have led to some of the consequences its advocates had hoped to achieve, such as an emphasis on equity and alignment of curriculum within and across grade levels, but that it has also produced some less desirable outcomes. This article summarizes the research on SBA in three areas: quality of standards, ways in which SBA has shaped educators’ practices, and effects on student achievement. The article identifies lessons learned from the implication of SBA in the United States and provides guidance for developing SBA systems that could promote beneficial outcomes for students.

Författare: Laura S. Hamilton, Brian M. Stecher och Kun Yuan

Standards-Based Accountability in the United States: Lessons Learned and Future Directions

Education Inquiry, vol 3, 2/2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev