Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

“Own work” in primary school – A teaching and learning practice in the context of administration and control

Publicerad:2012-06-12
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

What picture of schoolwork do we obtain if we take a close look at everyday classroom activities and consider what students and teachers do and say about them? This is the basic focus of the study reported here which examines a teaching and learning practice called “own work” (eget arbete) in the context of primary classroom settings in a Swedish comprehensive school. One theoretical assumption is that knowledge is integrated into situated practices and thus relative to context. Data were collected by means of observations and tape-recorded discussions between the teacher and individual students. Students’ responsibility for making effective use of time, achieving much and finishing what they had planned was emphasised. The activities the participants engaged in and how the participants looked upon successful work and learning are discussed as being contingent on certain administrative and controlling functions of the institution.

Författare: Kerstin Bergqvist

“Own work” in primary school – A teaching and learning practice in the context of administration and control

Education Inquiry, vol 3, 2/2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev