Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Barns rättigheter i utbildningen

Publicerad:2011-09-23
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

The study presented in this paper examines and compares how issues of children’s rights in education are constructed in policy in two nations: Sweden and New Zealand. Claims for human rights for children originate from international human rights agreements, but have to be incorporated into national policy. The central interest of the analysis is the process of the contextualisation of human rights, in which rights are transformed from their expressions at the universal level to concrete interpretations in a particular policy of an individual state. Similarities and differences in the political constructions of children’s rights in education in the two nations are identified, and their expression in policy is discussed as embedded in national particularity.

Författare: Ann Quennerstedt

”The political construction of“ children’s rights in education – A comparative analysis of Sweden and New Zealand”

Education Inquiry vol. 2, 3/2011

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev