Hoppa till sidinnehåll

Utvecklingsartiklar

Utvecklingsartiklar

Artikelserien Leda & Lära erbjuder lärare ett systematiskt sätt att granska och publicera sitt kvalificerade utvecklingsarbete. Artiklarna granskas av en forskare och ska följa Skolportens författaranvisningar samt skrivregler. Serien ges ut i samarbete med Ifous. Skolporten ger även ut serien Utveckla skolan, som följer samma riktlinjer men dessa artiklar granskas ej. För dig som är intresserad av att skriva en artikel finns mer information här.
Forskning och utveckling kategorier
FoU utvecklingskällor

Ökat läsande och lärande med aktionsforskning

Igår 09:25
Med aktionsforskningsmetoden GLL ökade elevernas intresse för både läsning och sitt eget lärande. Det visar Ann-Charlott Jubel, lärare i Älta rektorsområde i Nacka kommun, i sin utvecklingsartikel. Ann-Charlott Jubel. Varför ville du skriva en utvecklingsartikel? – Med det här arbetet vann jag Nacka kommuns kvalitetspris Fjädern, och i det ingår att skriva en utvecklingsartikel. Men…

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med forskningsinstitutet Ifous.

Vill du skriva en artikel?

För dig som är intresserad av att skriva en utvecklingsartikel finns mer information, författaranvisningar och granskningsinstruktioner här.

Skolportens magasin

Skolporten är ett populärvetenskapligt forskningsmagasin med fokus på förskola och skola.

Skolportens magasin

Läs mer
Dela via: 

Nyhetsbrev